חדר קרמיקה

אל חדר הקרמיקה מגיעות קבוצות קבועות ומתחלפות לעבודה בחימר, וכפעם בפעם גם כיתות בשיעורי אמנות. תלמידי בית הספר יוצרים בחימר בהשראת מעגל השנה, ובמשותף עם תכנית 'מרכזים'. בשיעורים אנחנו לומדים להכיר את תכונות החומר, מרקמו, והתנהגותו במצביו השונים, כמו גם טכניקות עבודה וכלים שונים. עיסוק בחימר מזמן התמודדות עם אכזבה משינויים בלתי צפויים, שמתרחשים תכופות ביצירה מהסוג הזה, כך שתהליך היצירה מלמד אותנו להתרגש מהדרך בלי תלות בתוצאה, ובד בבד להתמודד עם תקלות ולפתח אורך רוח ושמחה בחלקנו.

 

גינון וחקלאות

בבית הספר קיימות חלקות אדמה וחממה, בהן התלמידים מגדלים ירקות ופירות. במהלך העבודה, מביאים הילדים לידי ביטוי כשרונות שונים מאלו הבאים לידי ביטוי בכיתה, ומוציאים את מרצם בעבודה. בנוסף, הם קונים ערכים של מאמץ וחיבור לאדמה, ולומדים על נתינה בתרומות ומעשרות שהם מפרישים. בסופו של התהליך, נהנים התלמידים מפירות עמלם – אלו שצמחו מהאדמה ואלו שנזרעו בתוכם.

גינון וחקלאות 4
גינון וחקלאות 3
גינון וחקלאות 1
גינון וחקלאות 2
 
 
 
 
 
 
 
1
3_edited
2
6
5

בית השוקולד

ואפילו בית קפה יש בבית ספרנו. בית השוקולד, המהווה מטבח טיפולי, הוא בית קפה המופעל על ידי תלמידי בית הספר, בליווי ובהדרכת הצוות החינוכי והפרא-רפואי. בבית הקפה התלמידים רוכשים מיומנויות עצמאות שונות בתחום התקשורת, מוטוריקה, היגיינה, סדר וניקיון. המקום מארח הורים, סבים וסבתות ואורחים נוספים, לטעימות ורגעי נחת. 

נגריה

אל הנגריה באים התלמידים כדי לעבוד וליצור. במהלך התכנון והבניה, אנו משקיעים תשומת לב רבה בפיתוח ראייה אסטטית, קיימוּת ומיחזור חומרים. שותפות של כל ילדי הקבוצה בתהליך היא ערך חשוב בנגריה, ולכן אנחנו מקיימים התייעצות ומליאה לצורך קבל החלטות משותפות. כך, אנו נהנים מתהליך יצירה ארוך טווח ולא רק מהתוצאה הסופית. בשנים האחרונות העשירה הנגריה את מרחב בית הספר בפינות ישיבה ושולחנות מצמיגים או מעץ, פינות חמד המקשטות ומנעימות את השהות בבית הספר.

אופניים

 

 האופניים הם חלק בלתי נפרד מהנוף הבית ספרי שלנו. באמצעות האופניים אנו מלמדים את הילדים מיומנויות של שיווי משקל, מוטוריקה גסה, תכנון תנועה וראייה לרחוק, התנעה ועצירה. בזכות מרחב האופניים, הילדים בעלי הצרכים המיוחדים זוכים לרכוש מיומנות בסיסית, שילדים בגילם רוכשים באופן טבעי. לילדים הבוגרים ניתנת הזדמנות להיות בצוות התיקון והתחזוקה של האופניים, וכך הם מפתחים אחריות ותרומה לכלל בית הספר.

מרחבים ייחודיים

תנועה

את המסרים והתכנים אותם אנחנו לומדים בכיתה באמצעות מלים, אנו מבססים ומטמיעים באמצעות תנועה בחדר המיוחד שלנו. התנועה המשותפת מעמיקה את היכולת לשתף פעולה, וגורמת להפנמה של ערכים כמו קבלת האחר, מוכנות להקשבה, מודעות לסדר, משמעת עצמית, ויצירת הרמוניה של גוונים שונים. בשיעורי מחול נדרשת הקשבה רבה לתלמיד ביחס לעצמו, לזולתו ולקבוצה כולה. מופע מרגש, המסכם את התהליכים בקבוצות השונות, מתקיים בסוף כל שנה.

ספריה

"אין חכמת האדם מגעת אלא עד מקום שספריו מגיעים, לכן ימכור האדם כל אשר לו ויקנה ספרים..." (ר' יצחק קנאפטון).

הספרייה היא הלב הפועם של בית הספר. בתוך מכלול המשאבים הבית ספרי, הספרייה מהווה מרכיב חיוני בהתפתחות הקוגניטיבית-אוריינית של התלמיד לאורך שנות הלימודים, במיוחד לאור השונות של התלמידים והצרכים בבית ספרנו. הספריה גם מפעילה תלמידים רבים כחונכים, נאמני ספריה ועוד תפקידים.

אומנות 3

חדר אומנות  

חדר האומנות הוא מתחם חי ופועם ליצירה רב גילאית ותחומית. מתקיימים בו, במהלך כל השבוע, שיעורים לכיתות השונות במקצועות הלימוד השונים, להם משמשת האומנות כלי פדגוגי להעמקת הלמידה. האומנות מפגישה את התלמידים עם צדדים שונים של הנושא הנלמד, ומעצימה את חווית הלמידה כולה. המורים השונים, מחנכים ומורים מקצועיים, משתמשים באופן קבוע בחומרי היצירה ובציוד האומנות בשיעוריהם.

.

 
 

חדר מוזיקה

בחדר המוזיקה פוגשים התלמידים כלי נגינה שונים, לומדים עליהם ומתנסים. תלמידים רבים בעלי לקויות למידה מסוגים ורמות שונות, או בעלי קשיים חברתיים ורגשיים, מצליחים לחוות דווקא במוזיקה את ההצלחה הראשונה שלהם. דרך המוזיקה הם יוצרים קשר ושיח עם האחרים, מעצימים את ביטחונם העצמי ומכירים ביכולתיהם. זה גם המקום לילדים מוזיקליים במיוחד להתבטא ולהתפתח.

פינת חי

פינת החי היא אחד המקומות החביבים ביותר על תלמידי בית הספר. לבד מהמפגש עם החיות והשעשוע, אנו מעודדים את הילדים לקחת אחריות על הטיפול בבעלי החיים, משימה המתאימה לכל סוגי התלמידים בבית ספרנו. בפינת החי בא לידי ביטוי השוויון ביכולת של הילדים לטפל בבעלי החיים, כל ילד בתחום התואם את יכולותיו וצרכיו. כבית ספר המשלב בין ילדים מרקעים שונים ויכולות שונות, אנו רואים את התועלת העצומה שפינת חי מביאה  בהעצמת ילדים עם לקויות לימודיות, תקשורתיות ופיזיות, יחד עם ילדים שהחקר ורכישת הידע הם נקודות החוזק שלהם.

 
 

חדר דרמה

חדר דרמה הוא מרחב מקצועי ומאפשר כאחד, נטול שיפוטיות ומעודד יצירה ולמידה חווייתית. באמצעות אומנויות הבמה אנו מעניקים לתלמידינו מקום בטוח בו יוכלו ליצור, לעבד ולהעביר מסרים, ואף ללמוד באופן שאיננו פרונטלי ומילולי. על הבמה נפגשים תכנים אישיים ולימודיים, ויחד הם מקבלים במה - באופן אישי, בקבוצה קטנה או גדולה, בין קבוצת השווים או באופן רב גילאי, עם צוות והורים, בטקסים מיוחדים וביומיום.

11111111

סדנת סיתות באבן

במתחם מיוחד ומלא השראה, מסתתים הילדים באבן באמצעות כלים מסורתיים, ולומדים להתחבר אל הפרטים הקטנים. היכולת לתפוס את הזוית הנכונה בקצב המתאים ובעוצמה הדרושה, מתוך ידיעה שלרמת הריכוז בכל רגע נתון ישנן השלכות בתוצר המוגמר, מפתחת בהם אורך רוח וויסות חושי. העבודה האיטית והמשלבית, מכניסה עוד מימד לקצב החיים האינטנסיבי והמתוח בו אנו חיים. זו הזדמנות להתענג וללמוד על התהליך עצמו, כמו שהגדירו זאת חז"ל: "טעם העץ כטעם הפרי"..

11111111